Παρασκευή 14 Ιουνίου 2013

΄Οσα μας είπατε σήμερα και μας συγκινήσατε...



Σεβαστοί μας δάσκαλοι, αγαπημένοι μας γονείς και φίλοι,

        'Εξι χρόνια χαράς, όρεξης και ενθουσιασμού πέρασαν. 'Εξι χρόνια που σηματοδοτούν τα πρώτα μας χρόνια στο σχολείο. Μέσα από ένα δημιουργικό παιχνίδι μάθησης και διασκέδασης φτάσαμε εδώ. 'Ολοι έχουμε τις πιο έντονες αναμνήσεις από αυτό το χώρο. Είναι σύμβολο των πρώτων μας βημάτων μέσα στη γνώση, ενός πανέμορφου ταξιδιού. 'Ολες οι αναμνήσεις που "χτίστηκαν" εδώ έρχονται και μας γεμίζουν συγκίνηση. Οι τσακωμοί μας, τα πάρτι μας, οι δυσκολίες μας στα μαθήματα, οι πρώτες λέξεις που καταφέραμε να γράψουμε και που μας έκαναν να νιώθουμε σοφοί, αυτές οι γλυκές αναμνήσεις που τις λατρέψαμε, τις λατρεύουμε και θα τις λατρεύουμε για πάντα, πρωταγωνιστούν σήμερα στη σκέψη μας. Το σχολείο μας έχει χαρίσει ανεκτίμητες στιγμές χαράς, συγκίνησης, ελπίδας αλλά και αγωνίας. Στιγμές που στεναχωρηθήκαμε αλλά με τη συντροφιά και την φιλική αγάπη που τρέφανε για μας οι δάσκαλοι και οι φίλοι μας τις ξεπερνούσαμε αμέσως. Εδώ διαμορφώσαμε τις πρώτες μας αντιλήψεις και αξίες για τη ζωή, εδώ παρακολουθήσαμε έκπληκτοι τα ταλέντα μας να καλλιεργούνται, τα συναισθήματά μας να αλλάζουν.




ΣΤ 2012-2013




          'Ηρθε η ώρα λοιπόν να κυνηγήσουμε μεγαλύτερα και δυσκολότερα όνειρα. Φεύγοντας, ευχόμαστε στα ζωηρά πρωτάκια να μην το βάζουν κάτω στις δυσκολίες γιατί γι'αυτούς το ταξίδι τώρα ξεκινά. Επίσης να είναι πάντα χαρούμενα και τη γνώση να τη φαντάζονται σαν ένα διασκεδαστικό παιχνίδι. Ευχόμαστε σε όλα τα παιδιά καλή πρόοδο (και καλό κουράγιο στις απαιτήσεις της νέας σχολικής χρονιάς που θα έρθει). Στα παιδιά της πέμπτης, ειδικότερα θυμίζουμε να απολαύσουν την τελευταία τάξη του Δημοτικού όσο πιο πολύ μπορούν. Αυτό το σχολείο, αυτοί οι τοίχοι, έγιναν μέρος της καθημερινότητας μας. Αυτά τα έξι χρόνια θα είναι από τα πιο γλυκά και ξένοιαστα της ζωής μας. Στενοχωριόμαστε που θα αφήσουμε τους δασκάλους που ξέρουμε από τόσο μικροί. 'Ομως, περιμένουμε την πρώτη μέρα στο γυμνάσιο με ανυπομονησία και ενθουσιασμό. Με ανυπομονησία, γιατί είμαστε σίγουροι ότι θα μάθουμε πολλά καινούρια πράγματα, με ενθουσιασμό, γιατί τα βλέπουμε σαν μια καινούρια, μεγάλη περιπέτεια.

         Με αυτές τις σκέψεις σας αποχαιρετάμε.... Θα σας θυμόμαστε πάντα! Σας ευχαριστούμε για όλα!

        Εκ μέρους όλων των μαθητών της 'Εκτης τάξης
Καλό    καλοκαίρι!(Ευχαριστούμε το Γιώργο από το ΣΤ2 και την Ευδοξία από το ΣΤ1 που κληρώθηκαν κι έγραψαν συνεργατικά το κείμενο )

ΕΠΕΙΔΗ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΑ ΠΑΙΔΙΑ Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙ...

...το ΣΤ1 ασχολήθηκε με το θέμα αυτό στο μάθημα της Γλώσσας .Οι μαθητές έγραψαν επιστολές στον Γ.Γ του ΟΗΕ, με σκοπό να τον πείσουν με επιχειρήματα να αναλάβει πρωτοβουλίες ώστε να περιοριστεί ο αριθμός των παιδιών -στρατιωτών. Διαβάστε παρακάτω την εξαιρετική εργασία της Ευδοξίας...


Αξιότιμε κύριε γενικέ γραμματέα του ΟΗΕ,

   Σας γράφουμε εκ μέρους όλων των παιδιών της Ελλάδας, έτσι ώστε να σας εκφράσουμε τον προβληματισμό μας για την επιστράτευση ανήλικων παιδιών στις υποανάπτυκτες χώρες του κόσμου.
   Η Unicef φροντίζει να γνωστοποιεί σε όλους αυτό το απαίσιο φαινόμενο. Πριν λίγες ημέρες, έστειλε σε όλα τα σχολεία του κόσμου ένα κείμενο. Εκεί σημειωνόταν ο ακριβής αριθμός των παιδιών που στρατολογούνται. Μισό εκατομμύριο παιδιά πηγαίνουν στον πόλεμο από τα δέκα τους χρόνια, και πάνω από δύο εκατομμύρια έχουν χάσει τη ζωή τους εκεί. Αυτή η βιαιότητα πρέπει να σταματήσει. Στο κείμενο αναφέρονται τα λόγια ενός δεκαπεντάχρονου κοριτσιού-στρατιώτη. Παρακαλεί την Unicef να διαδώσει τη φρικτή τύχη των παιδιών-στρατιωτών, έτσι ώστε να μην περάσουν το ίδιο και άλλα παιδιά. Η μεγαλύτερη, μάλλον, ανησυχία, είναι ο ψυχικός κόσμος των παιδιών, που αντιμετωπίζουν το σκληρό πρόσωπο του κόσμου πριν ακόμη νιώσουν τη χαρά του.
   Η ύπαρξη παιδιών-στρατιωτών απαγορεύεται ρητά από ειδικούς νόμους, καθώς καταπατά τα δικαιώματα και την αξιοπρέπειά τους. Αντιμετωπίζουν τη βία καθημερινά, σκοτώνουν τους συνομήλικούς τους, γνωρίζουν το φόβο, την αγωνία, το θάνατο. Εκπαιδεύονται ειδικά, έτσι ώστε να μην έχουν αισθήματα για τίποτα, να μην νιώθουν τίποτα όταν αντιμετωπίζουν τις φρικαλεότητες του ‘επαγγέλματός’ τους. Και όταν καταφέρουν να ξεφύγουν από αυτό, δεν μπορούν πια να ζήσουν κανονικά. Δεν έχουν κανένα να τους στηρίξει, είναι βίαιοι με τους υπόλοιπους ανθρώπους και έχουν ζήσει τόσο σκληρά, που κανείς δεν μπορεί να καταλάβει τις τύψεις και τα συναισθήματα που τους βασανίζουν. Αποχωρίζονται την οικογένειά τους, τους μόνους που μπορούν να τους βοηθήσουν, και δεν μπορούν πια να γυρίσουν πίσω Δεν ζουν την παιδική τους ηλικία, σταματούν να κάνουν όνειρα και φίλους, να παίζουν, να γελούν. ‘Ενηλικιώνονται’ απότομα, και είναι έτοιμοι να ‘καταστρέψουν’ τον κόσμο, πριν ακόμη τον ωφελήσουν. Ενώ αποτελούν τη νέα γενιά, που θα κάνει τον κόσμο καλύτερο, δεν εκπαιδεύονται και δεν μορφώνονται, αποτελούν αιτίες ντροπής για την υπόλοιπη, ‘πολιτισμένη’ κοινωνία, χωρίς να φταίνε πραγματικά. Επίσης, πολλά από αυτά βρίσκουν το θάνατο ενώ πολεμούν, κάτι το οποίο οφείλεται σε έλλειψη γνώσεων και σωματικής δύναμης. Αυτοί, και άλλοι πολλοί λόγοι είναι αρκετοί για να σταματήσουμε όλοι μαζί το φαινόμενο αυτό που ‘εξαφανίζει’ κάθε χρόνο χιλιάδες παιδιά.
   Τώρα, ζητούμε από εσάς να κάνετε ό,τι μπορείτε ώστε να σταματήσετε αυτήν την κατάσταση. Θα μπορούσατε να ευαισθητοποιήσετε τα αφρικανικά, ασιατικά και λατινοαμερικανικά κράτη (γιατί εκεί παρουσιάζεται αυτό το φαινόμενο) με σκοπό  να απεμπλακούν τα παιδιά από τον πόλεμο. Κάτι πολύ σημαντικό, κατά τη γνώμη μας, θα ήταν να στηρίξει αυτά τα παιδιά, φροντίζοντας για την αποκατάσταση της υγείας τους, την εκπαίδευσή τους. Θεωρούμε επίσης πολύ σημαντικό να στείλετε ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς, έτσι ώστε να συζητήσουν με τα παιδιά και να τα στηρίξουν. Θα μπορούσατε, επίσης, να οργανώσετε εκδηλώσεις και συναυλίες με τα έσοδα των οποίων μπορείτε να κατασκευάσετε εστίες γι αυτά.
   Ελπίζουμε πως θα λάβετε υπόψη σας την επιστολή μας, αφού από εσάς εξαρτώνται οι ζωές αυτών των παιδιών. Η βοήθειά σας είναι πολύτιμη. Περιμένουμε με ανυπομονησία την έμπρακτη, θετική σας απάντηση.

                                                                                             Με εκτίμηση,
                     Οι μαθητές του 9ου Δημοτικού Σχολείου           Αμαρουσίου                                            










ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΜΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ,ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΣΗ, ΔΙΑΛΟΓΟΣ, ΙΣΟΤΗΤΑ , ΕΙΡΗΝΗ ΣΕΒΑΣΜΟΣ,ΑΓΑΠΗ...προτείνονται από τους μαθητές του ΣΤ1  ως "σαμποτέρ του ρατσισμού".

Τρίτη 11 Ιουνίου 2013

ΙΝΚΑΣ

Ο Παναγιώτης Ζ. ετοίμασε για εσάς μία παρουσίαση για τον πολιτισμό των Ίνκας,που άνθισε στις όχθες της λίμνης Τιτικάκα...


ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Για να μη γίνει το μάθημα έτσι...


Δείξτε την απαραίτητη σοβαρότητα και μάθετε το σώμα σας...
Το αναπαραγωγικό σύστημα του άντρα
http://www.skoool.gr/content/los/biology/male_repro_system/launch.html
Το αναπαραγωγικό σύστημα της γυναίκας
http://www.skoool.gr/content/los/biology/female_repro_system/launch.html
Η γονιμοποίηση
http://www.skoool.gr/content/los/biology/human_fert/launch.html
Η κύηση
http://www.skoool.gr/content/los/biology/pregnancy/launch.html
Η γέννηση
http://www.skoool.gr/content/los/biology/birth/launch.html


Κυριακή 9 Ιουνίου 2013

ΚΥΡΙΕΣ ΠΗΓΕΣ ΜΟΛΥΝΣΗΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ-ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ

Άνοιξε τον παρακάτω σύνδεσμο και εντόπισε τις κυριότερες αιτίες μόλυνσης των υδάτινων πόρων του πλανήτη μας
http://www.skoool.gr/content/los/primary/science/water_pollution/launch.html
καθώς και τις έμμεσες πηγές μόλυνσης που οφείλονται κυρίως σε ανθρώπινες δραστηριότητες 
http://www.skoool.gr/content/los/primary/science/inwaterp/launch.html
Έπειτα θυμήσου τι μπορείς να κάνεις εσύ ,οι φίλοι σου και η οικογένειά σου για την προστασία του
http://www.skoool.gr/content/los/primary/science/protecting_water_from_pollution/launch.html
και να σώσεις έτσι τα πολύτιμα αποθέματα του
http://www.skoool.gr/content/los/primary/science/save_water_outdoors/launch.html

Σάββατο 8 Ιουνίου 2013

ΑΞΟΝΑΣ ΣΥΜΜΕΤΡΙΑΣ

Το παιχνίδι αυτό είναι περισσότερο για αγόρια και απαιτεί γνώση της αγγλικής γλώσσας.

 Σας θυμίζω ότι όταν ένα σχήμα μπορεί να χωριστεί με μια ευθεία γραμμή σε δύο τμήματα,έτσι ,ώστε το ένα να είναι αντανάκλαση του άλλου ,τότε το σχήμα αυτό είναι συμμετρικό προς τον άξονα συμμετρίας.Ένα σχήμα μπορεί να έχει πολλούς άξονες συμμετρίας.

http://downloads.bbc.co.uk/schools/ks2bitesize/maths/activity19/activity.swf

ΝΑΒΑΧΟ

Ο Νικόλας Σ. παρουσιάζει τους Ναβάχο (αυτόχθονες της αμερικανικής γης) και τους συνδέει με το Β Παγκόσμιο Πόλεμο....


ΚΑΤΑΡΡΑΚΤΕΣ ΝΙΑΓΑΡΑ

Η Αναστασία και η Βάσω ετοίμασαν τη δική τους παρουσίαση  για το αξιοθέατο αυτό.Απολαύστε την...

ΟΙ ΚΑΤΑΡΡΑΚΤΕΣ ΤΟΥ ΝΙΑΓΑΡΑ

Ο Αντώνης ,ο Γιώργος και ο Πάνος Γ. σας ταξιδεύουν ως τον Καναδά και σας παρουσιάζουν ένα τουριστικό αξιοθέατο παγκόσμιας φήμης....

ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ

Ο Αντώνης σας παρουσιάζει τον πρωταγωνιστή της πολιτικής ζωής στην Ελλάδα κατά την περίοδο των Βαλκανικών πολέμων και της Μικρασιατικής εκστρατείας ...


Τετάρτη 5 Ιουνίου 2013

Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΟΝ Α΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΟΛΕΜΟ

Πόσο φρικτός είναι ο πόλεμος!Πόσες τραγικές επιπτώσεις έχει στη ζωή ,στη σκέψη και στις ψυχές των ανθρώπων...Διαβάστε το μάθημα της ιστορίας στην αξιόλογη αυτή παρουσίαση ,αλλά μην παραλείψετε  κοιτώντας τις εικόνες να αναλογιστείτε, αν οι αιτίες του Α΄ παγκόσμιου πολέμου (έλεγχος διεθνούς εμπορίου,κυριαρχία στα Βαλκάνια,οικονομικά συμφέροντα) άξιζαν τόσες θυσίες...
  


Δευτέρα 3 Ιουνίου 2013

ΦΥΛΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ

Η Βέρα και η Εβελίνα ετοίμασαν μία εξαιρετική εργασία για την πολιτική του απαρτχάιντ και τον πρώτο έγχρωμο δημοκρατικά εκλεγμένο πρόεδρο της Νότιας Αφρικής ,τον Νέλσον Μαντέλα.Αξίζει να τη διαβάσουμε...